Per 1 juli 2017 is het Steunpunt Thyrax-tekort gesloten. Mensen met vragen of klachten over het wisselen van Thyrax naar andere medicatie konden gratis bellen of mailen met het Steunpunt. 

Terugkomst Thyrax

De telefoon stond roodgloeiend. Maar de laatste weken neemt het aantal bellers sterk af, evenals als het aantal mailers. Dat is niet vreemd. Thyrax is namelijk sinds april dit jaar weer beschikbaar. Er stapt dus bijna niemand meer over en het aantal problemen als gevolg van het overstappen neemt gelukkig ook steeds meer af. Tijd om de bakens te verzetten na deze nare periode, waarin wij gelukkig heel veel mensen hebben kunnen helpen met een luisterend oor, informatie en adviezen om de overstap zo goed mogelijk te laten verlopen.  

Toch nog vragen?

Heb je toch nog een vraag over Thyrax, overstappen of andere schildkliermedicatie? Dan kun je bellen met onze Schildkliertelefoon op 0900 – 899 88 66 (€ 1,- per gesprek). Een professioneel ervaringsdeskundig team van telefooncontactpersonen (TCP’s) staat je dan te woord.
Donateurs van SON kunnen natuurlijk ook gebruikmaken van de bredere service die de telefooncontactpersonen bieden.

Mede mogelijk gemaakt door …

Het Steunpunt werd in 2016 mede mogelijk gemaakt door het ministerie van VWS. In 2017 zette SON het op eigen kracht voort vanwege het aanhoudende tekort. Dat was mogelijk dankzij onze trouwe donateurs en eenmalige donaties.
Wil je ons ook steunen, zodat wij ons werk kunnen blijven doen? Dat kan. Lees over de mogelijkheden.
Hartelijk dank!

Over wisselen schildkliermedicatie: