Schildkliertelefoon

Bij de Schildkliertelefoon kun je terecht voor een luisterend oor, informatie en vragen. Je spreekt een ervaringsdeskundige vrijwilliger (dus geen medisch professional) die een speciale training heeft gevolgd en kennis heeft van zaken over de schildklier.

Deel je ervaring en stel je vraag! Bel: 085 – 3001800 *

telefoon

Na de zomervakantie is het Schildkliertelefoonteam weer op volle sterkte!

  • Maandag: 15:00–17:00 uur
  • Dinsdag: 10:00–11:30 uur
  • Woensdag: 18:30–20:00 uur
  • Donderdag: 13:30–15:00 uur
* Ook bereikbaar vanuit het buitenland
* Tegen gebruikelijke belkosten. Wegens drukte is er soms een (lange) wachttijd.

Reactie op Facebook:
“Vandaag de bloeduitslagen binnen. Omdat de huisarts pas volgende week tijd heeft, heb ik de Schildkliertelefoon gebeld voor overleg. Wat is het toch fijn dat SON bestaat. Kan ik volgende week goed voorbereid naar de huisarts toe. Ben ik nu toch weer een beetje blijer!”

Telefonische afspraak met ervaringsdeskundige

Je kunt een telefonische afspraak maken met een vrijwilliger die ervaringsdeskundig is in een specifieke schildklieraandoening.
De mogelijkheden:

  • Zwangerschap, borstvoeding en postpartum thyreoïditis (schildklierontsteking na bevalling)
  • Kinderen – voor ouders van kinderen met een aangeboren schildklierafwijking: congenitale hypothyreoïdie (CHT)
  • Schildklierkanker

Zie hieronder de contactmogelijkheden. Mail je naam en telefoonnummer naar de desbetreffende telefooncontactpersoon. Die zal zo snel mogelijk, in ieder geval binnen een week, contact met je opnemen. Via de mailadressen wordt niet inhoudelijk gecorrespondeerd.

  • Zwangerschap, borstvoeding en postpartum thyreoïditis (schildklierontsteking na bevalling)

E-mail: zwangerschap@schildklier.nl
Bij een urgente situatie bel dan 085 – 300 18 00.

Tips voor informatie


  • Kinderen – voor ouders van kinderen met een aangeboren schildklierafwijking (CHT)

E-mail: CHT@schildklier.nl

Tips voor informatie


  • Schildklierkanker

E-mailadres: kanker@schildklier.nl

Tips voor informatie

Let op: 
Rondom feestdagen, door onvoorziene omstandigheden en in vakantieperioden, kan het voorkomen dat een dienst vervalt. Dat wordt gepubliceerd op de website. Er kunnen geen rechten ontleend worden aan de gesprekken. Blijf altijd in gesprek met je behandelaar.