Schildkliertelefoon

Bij de Schildkliertelefoon kun je terecht voor een luisterend oor, informatie en vragen. Je spreekt een ervaringsdeskundige vrijwilliger (dus geen medisch professional) die een speciale training heeft gevolgd en kennis heeft van zaken over de schildklier.

    De Schildkliertelefoon is in juli en augustus als volgt bereikbaar:

    • Maandag 9:30 – 11:00 uur (op 15 en 29 juli zijn we niet bereikbaar)
    • Dinsdag 10:00 – 11:30 uur 
    • Dinsdag 19:00 – 20:30 uur
    • Woensdag 18:30 – 20:00 uur
    • Donderdag 13:30 – 15:00 uur (in augustus werken we niet op donderdag)

    De Schildkliertelefoon is vanaf september weer als volgt bereikbaar:

    • Maandag 9:30 – 11:00 uur
    • Dinsdag 10:00 – 11:30 uur
    • Dinsdag 19:00 – 20:30 uur
    • Woensdag 18:30 – 20:00 uur
    • Donderdag 13:30 – 15:00 uur

    Telefoonnummer: 085 – 300 18 00 *

    “Vandaag de bloeduitslagen binnen. Omdat de huisarts pas volgende week tijd heeft, heb ik de Schildkliertelefoon gebeld voor overleg. Wat is het toch fijn dat SON bestaat. Kan ik volgende week goed voorbereid naar de huisarts toe. Ben ik nu toch weer een beetje blijer!”

    Telefonische afspraak met ervaringsdeskundige   

    Je kunt een telefonische afspraak maken met een vrijwilliger die ervaringsdeskundig is in een specifieke schildklieraandoening (m.b.v. het formulier hieronder). 

    Vul daarvoor het onderstaande formulier in. De vrijwilliger belt anoniem om de privacy van de vrijwilliger te waarborgen. Ben je (herhaaldelijk) niet thuis? Houd dan je mailbox in de gaten.
    NB. In verband met de vakanties van de ervaringsdeskundige vrijwilligers, kan het in deze periode langer duren voordat er contact met u wordt opgenomen. 

    De ingevulde gegevens worden verwerkt volgens de privacyverklaring van SON.

    * Er kunnen geen rechten ontleend worden aan de gesprekken. Het is belangrijk om altijd in gesprek te blijven met je behandelaar;
    * Wegens drukte is er soms een (lange) wachttijd. Probeer het later of op een andere dag opnieuw;

    * Tegen gebruikelijke belkosten;
    * Ook bereikbaar vanuit het buitenland;
    * Rondom feestdagen, door onvoorziene omstandigheden en in vakantieperioden, kan het voorkomen dat een dienst vervalt, dit wordt gepubliceerd op de website.