SchildklierNL
  • Over SchildklierNL
  • Belangenbehartiging
  • Webinars en podcasts
  • Kennisbank
Mijn SchildklierNL
Mijn SchildklierNL
Menu
  • Aandoeningen
    • De schildklier
    • Te trage schildklier
    • Te snelle schildklier
    • Geen schildklier
    • Oogziekte van Graves
    • Struma en knobbels
    • Schildklierontsteking
    • Schildklierkanker
    • Zeldzame vormen
    • Bij kinderen
    • Schildklier en het hart
    • Schildklier en de overgang
    • Bij zwangerschap
    • Bijschildklieren
    • Multimorbiditeit
  • Tips
    • Leven met
    • Zelf doen
    • Thema’s
  • Medicatie
  • Lotgenoten
    • Ervaringen
    • Kom in contact
  • Onderzoek
Help mee
    • De schildklier
    • Te trage schildklier
    • Te snelle schildklier
    • Geen schildklier
    • Oogziekte van Graves
    • Struma en knobbels
    • Schildklierontsteking
    • Schildklierkanker
    • Zeldzame vormen
    • Bij kinderen
    • Schildklier en het hart
    • Schildklier en de overgang
    • Bij zwangerschap
    • Bijschildklieren
    • Multimorbiditeit
    • Leven met
    • Zelf doen
    • Thema’s
  • Medicatie
    • Ervaringen
    • Kom in contact
  • Onderzoek
  • Over SchildklierNL
  • Belangenbehartiging
  • Webinars en podcasts
  • Kennisbank
Mijn schildklier
Help mee

Home » Start de Schildklierpoli checklist » Jouw resultaten

Jouw resultaten

Hier vind je de resultaten op de vragen van de schildklierpoli checklist. Deel je resultaten met je collega’s om jullie resultaten te vergelijken.

Resultaten delen

Deel je resultaten met je collega’s om jullie resultaten te vergelijken.

Jouw naam(Vereist)
Met wie wil je jouw resultaten delen?
  • Vindt er multidisciplinair overleg (MDO) plaats bij complexe casussen?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Bij langdurige of complexe trajecten worden partners of naasten actief meegenomen in de begeleiding.

    Lees meer: Vindt er multidisciplinair overleg (MDO) plaats bij complexe casussen?
  • Wordt informatie-uitwisseling tussen specialisten binnen ons ziekenhuis goed geregeld en teruggekoppeld aan de patiënt?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Bij comorbiditeit of complexe klachten wordt tijdig en gericht doorverwezen naar het juiste specialisme.

    Lees meer: Wordt informatie-uitwisseling tussen specialisten binnen ons ziekenhuis goed geregeld en teruggekoppeld aan de patiënt?
  • Wordt de diagnose zorgvuldig bevestigd en aangevuld bij eerste bezoek?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Virale thyreoïditis – ziekte van De Quervain De ziekte van De Quervain is een niet-chronische ontsteking van de schildklier. Men spreekt ook wel van een subacute thyreoïditis. De waarschijnlijke oorzaak is een virus. De ziekte ontstaat vaak na een keelontsteking of verkoudheid. Deze virale schildklierontsteking komt vrij vaak voor. Door de vaak milde vorm wordt…

    Lees meer: Wordt de diagnose zorgvuldig bevestigd en aangevuld bij eerste bezoek?
  • Is er een vast aanspreekpunt of casemanager bij meerdere behandelaars?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Patiënten met complexe problematiek worden besproken in een MDO met meerdere specialismen.

    Lees meer: Is er een vast aanspreekpunt of casemanager bij meerdere behandelaars?
  • Zijn multidisciplinaire overleggen breed genoeg opgezet om verschillende specialismen te betrekken waar nodig?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Alle betrokken specialisten delen informatie en er is één consistent verhaal naar de patiënt.

    Lees meer: Zijn multidisciplinaire overleggen breed genoeg opgezet om verschillende specialismen te betrekken waar nodig?
  • Worden specifieke patiëntgroepen (Graves, schildklierkanker, zwangerschap, kinderen) tijdig specialistisch behandeld?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Patiënten met bijvoorbeeld Graves, schildklierkanker, zwangerschap of kinderen met CHT krijgen snel toegang tot specialistische zorg.

    Lees meer: Worden specifieke patiëntgroepen (Graves, schildklierkanker, zwangerschap, kinderen) tijdig specialistisch behandeld?
  • Worden afspraken zoveel mogelijk gecombineerd (one-stop-shop)?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Voor patiënten die door meerdere disciplines worden behandeld, is er één coördinerend aanspreekpunt.

    Lees meer: Worden afspraken zoveel mogelijk gecombineerd (one-stop-shop)?
  • Krijgt de patiënt uitleg dat de verwijzing meer betekent dan alleen labwaarden controleren?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Naast bloedwaarden wordt ook aandacht besteed aan ervaren klachten en de impact op het dagelijks leven.

    Lees meer: Krijgt de patiënt uitleg dat de verwijzing meer betekent dan alleen labwaarden controleren?
  • Is het zorgpad inzichtelijk en besproken bij start behandeling?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Consulten bij verschillende specialisten worden waar mogelijk op één dag gepland.

    Lees meer: Is het zorgpad inzichtelijk en besproken bij start behandeling?
  • Ontvangt de patiënt bij eerste bezoek duidelijke uitleg over aandoening en behandeltraject?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Bij de start van de zorg krijgen patiënten mondelinge én schriftelijke uitleg over diagnose en vervolgtraject.

    Lees meer: Ontvangt de patiënt bij eerste bezoek duidelijke uitleg over aandoening en behandeltraject?
  • Hebben specialisten en verpleegkundigen specifieke kennis van schildklierzorg (endocrinologie)?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Het ziekenhuis geeft een overzicht van het zorgpad en de betrokken zorgverleners.

    Lees meer: Hebben specialisten en verpleegkundigen specifieke kennis van schildklierzorg (endocrinologie)?
  • Worden behandelopties en hun consequenties goed uitgelegd (samen beslissen)?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Verschillende behandelopties met hun voor- en nadelen worden besproken, zodat samen beslissen mogelijk is.

    Lees meer: Worden behandelopties en hun consequenties goed uitgelegd (samen beslissen)?
  • Worden restklachten en psychische klachten serieus genomen en herkend in de praktijk?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Endocrinologische expertise en aanvullende scholing zijn aanwezig binnen de poli.

    Lees meer: Worden restklachten en psychische klachten serieus genomen en herkend in de praktijk?
  • Is er heldere informatie over medicatiegebruik (inname, wisselen, interacties)?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Er wordt uitleg gegeven over dosering, inname, mogelijke merkwisselingen en interacties met voeding of andere middelen.

    Lees meer: Is er heldere informatie over medicatiegebruik (inname, wisselen, interacties)?
  • Wordt kennis actief gedeeld met huisartsen en ketenpartners (bijv. via nascholing)?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Het bespreken van restklachten en psychische belasting is een standaard onderdeel van de consultvoering.

    Lees meer: Wordt kennis actief gedeeld met huisartsen en ketenpartners (bijv. via nascholing)?
  • Verwijst het ziekenhuis actief naar betrouwbare bronnen en SchildklierNL?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Patiënten worden gewezen op erkende informatiebronnen en de patiëntenorganisatie SchildklierNL.

    Lees meer: Verwijst het ziekenhuis actief naar betrouwbare bronnen en SchildklierNL?
  • Doet het ziekenhuis mee aan onderzoek dat relevant is voor patiënten (medicatie, e-health, restklachten)?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Er is structurele terugkoppeling en soms nascholing richting de eerste lijn en andere ketenpartners.

    Lees meer: Doet het ziekenhuis mee aan onderzoek dat relevant is voor patiënten (medicatie, e-health, restklachten)?
  • Wordt een persoonlijk behandelplan opgesteld waarin ook kwaliteit van leven wordt meegenomen?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Het patiëntportaal of de ziekenhuiswebsite bevat actuele informatie en links over schildklieraandoeningen en leefstijl.

    Lees meer: Wordt een persoonlijk behandelplan opgesteld waarin ook kwaliteit van leven wordt meegenomen?
  • Worden patiënten betrokken bij onderzoeksprojecten of kwaliteitsverbetering (spiegelgesprekken, panels)?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Er wordt deelgenomen aan studies en pilots die bijdragen aan verbetering van schildklierzorg.

    Lees meer: Worden patiënten betrokken bij onderzoeksprojecten of kwaliteitsverbetering (spiegelgesprekken, panels)?
  • Worden bloedwaarden minimaal jaarlijks gecontroleerd (en vaker indien nodig)?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    In het behandelplan zijn naast bloedwaarden ook klachten en persoonlijke doelen opgenomen.

    Lees meer: Worden bloedwaarden minimaal jaarlijks gecontroleerd (en vaker indien nodig)?
  • Wordt geëvalueerd of innovaties (apps, monitoringtools) bijdragen aan kwaliteit van leven?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Patiëntenervaringen worden benut via panels, vragenlijsten of spiegelgesprekken.

    Lees meer: Wordt geëvalueerd of innovaties (apps, monitoringtools) bijdragen aan kwaliteit van leven?
  • Worden gevalideerde vragenlijsten (PROMs/PREMs) gebruikt om klachten en kwaliteit van leven te volgen?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Er is een vast schema voor monitoring van bloedwaarden, met extra controles bij veranderingen in de situatie.

    Lees meer: Worden gevalideerde vragenlijsten (PROMs/PREMs) gebruikt om klachten en kwaliteit van leven te volgen?
  • Wordt in ons ziekenhuis standaard leefstijladvies aangeboden (voeding, beweging, energiemanagement)?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Nieuwe toepassingen zoals apps en monitoringtools worden ook beoordeeld op patiëntwaarde.

    Lees meer: Wordt in ons ziekenhuis standaard leefstijladvies aangeboden (voeding, beweging, energiemanagement)?
  • Worden restklachten actief besproken en onderzocht?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    PROMs en PREMs worden ingezet om kwaliteit van leven en klachten systematisch te monitoren.

    Lees meer: Worden restklachten actief besproken en onderzocht?
  • Worden patiënten doorverwezen naar een diëtist met kennis van schildklierproblematiek?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Leefstijladvies maakt onderdeel uit van de standaardzorg op de poli.

    Lees meer: Worden patiënten doorverwezen naar een diëtist met kennis van schildklierproblematiek?
  • Is er een schildklierverpleegkundige of verpleegkundig specialist aanwezig als vast aanspreekpunt?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Blijvende klachten worden expliciet uitgevraagd en indien nodig verder onderzocht.

    Lees meer: Is er een schildklierverpleegkundige of verpleegkundig specialist aanwezig als vast aanspreekpunt?
  • Is er samenwerking met een leefstijlpoli, GLI-traject of revalidatiearts?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Bij voedingsvragen of gewichtsproblemen vindt doorverwijzing plaats naar een gespecialiseerde diëtist.

    Lees meer: Is er samenwerking met een leefstijlpoli, GLI-traject of revalidatiearts?
  • Wordt psychosociale begeleiding actief aangeboden of doorverwezen (psycholoog, maatschappelijk werk, POH-GGZ)?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Een gespecialiseerd verpleegkundige fungeert als vast aanspreekpunt met extra tijd en aandacht voor patiënten.

    Lees meer: Wordt psychosociale begeleiding actief aangeboden of doorverwezen (psycholoog, maatschappelijk werk, POH-GGZ)?
  • Wordt in onze online omgeving betrouwbare informatie over leefstijl bij schildklieraandoeningen aangeboden?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Bij complexe of langdurige klachten is samenwerking of doorverwijzing naar aanvullende leefstijl- of revalidatiezorg mogelijk.

    Lees meer: Wordt in onze online omgeving betrouwbare informatie over leefstijl bij schildklieraandoeningen aangeboden?
  • Wordt gewezen op lotgenotencontact en ervaringsdeskundigheid (bijv. via SchildklierNL)?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Psychosociale ondersteuning is beschikbaar via bijvoorbeeld maatschappelijk werk, psycholoog of POH-GGZ.

    Lees meer: Wordt gewezen op lotgenotencontact en ervaringsdeskundigheid (bijv. via SchildklierNL)?
  • Is er structurele samenwerking met andere relevante specialismen (oogarts, gynaecoloog, cardioloog, psycholoog, pijnpoli, revalidatie)?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    In de digitale omgeving van het ziekenhuis is betrouwbare informatie over leefstijl beschikbaar.

    Lees meer: Is er structurele samenwerking met andere relevante specialismen (oogarts, gynaecoloog, cardioloog, psycholoog, pijnpoli, revalidatie)?
  • Worden partners of naasten betrokken bij informatie of begeleiding?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Er wordt verwezen naar lotgenotencontact en ondersteuning via SchildklierNL.

    Lees meer: Worden partners of naasten betrokken bij informatie of begeleiding?
  • Worden patiënten bij comorbiditeit of complexe klachten actief doorverwezen naar het juiste specialisme?

    Jouw antwoord:

    Niet gevonden

    Oogarts, gynaecoloog, cardioloog, psycholoog of revalidatiearts worden betrokken wanneer dat nodig is.

    Lees meer: Worden patiënten bij comorbiditeit of complexe klachten actief doorverwezen naar het juiste specialisme?
  • LinkedIn
  • X
  • YouTube
  • Instagram
  • Facebook

Contact

Administratie:

tel. 085 – 489 12 36
ma t/m vr
8.30 – 12.30 uur
info@schildklier.nl
Postbus 60, 3940 AB Doorn

Schildkliertelefoon

Voor een luisterend oor, informatie en vragen.
Ga naar de openingstijden. SchildklierNL is ANBI goedgekeurd
KvK 52741443

Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte worden gehouden van nieuws en activiteiten?
Meld je aan voor de online  nieuwsbrief (12x per jaar).

Menu

  • Over SchildklierNL
  • Belangenbehartiging
  • Webinars en podcasts
  • Kennisbank

© Copyright SchildklierNL 2025

/ Webdesign 2025 Raadhuis.com

Cookies / Disclaimer / Privacyverklaring

SchildklierNL
Consent beheren

Wij gebruiken cookies om onze website goed te laten werken, het gebruik te analyseren en jouw ervaring te verbeteren. Sommige onderdelen van de site, zoals het bekijken van webinars, werken alleen als je akkoord gaat met cookies van derden.

Je kunt zelf kiezen welke cookies je accepteert.

 

Functionele cookies – Nodig voor de werking van de website.

Analytische cookies – Voor geanonimiseerde statistieken om de site te verbeteren.

Marketing- en mediadiensten – Nodig voor het afspelen van video’s en webinars van externe aanbieders (zoals YouTube of Spotify).

Functioneel Altijd actief
Nodig voor de werking van de website.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
Voor geanonimiseerde statistieken om de site te verbeteren. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing- en mediadiensten
Nodig voor het afspelen van video’s en webinars van externe aanbieders (zoals YouTube of Spotify)
  • Beheer opties
  • Beheer diensten
  • Beheer {vendor_count} leveranciers
  • Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
  • {title}
  • {title}
  • {title}